I have purchased two different watches. With the first, the clasp used to close the watch on my wrist would not close properly and thus fell off of my wrist several times. With the second watch...
Leggi altre
Ana
Nordgreen
6 years ago
Hi Mike,
Thanks for taking the time to share your experience with us. We're sorry you're not satisfied neither with our products nor our service.
Regarding the clasp issue, we have checked all the correspondence we had been having with you and we did not find any records reporting there was an issue with the mesh strap, only that the strap resulted a bit too short for your wrist. Usually in these cases we either recommend exchanging the watch for a bigger size dial, that corresponds to longer straps; or switching to a nylon strap that is a bit longer and potentially a perfect fit.
We understand you then had some issues with our Return Center while trying to request the exchange since the email address registered for the purchase was different than the one you were using for the return request. Hopefully you found that our Customer Service team was helpful on noticing this mismatch and correcting this for you to proceed with, and successfully request, the return.
Regarding the plastic fork around the crown, as mentioned in our emails, is there to protect the watch from starting by itself and running without being in use. We're sorry it was difficult for you to remove it, but you should not be afraid to do so. It cannot harm the watch, but it's designed to stay put and not come off easily. We have not had any complaints so far on this, but we will consider adding some notice and instructions pointing this out, so thank you for the suggestion. That's on us on assuming it's self explanatory. We'll make sure to pass your comments along to the pertinent team and hopefully improve the experience for our customers in the future.
Again, apologies for any inconveniences this could have caused you. And thank you once more for your feedback, in the end, this is what makes us better.
We wish you a lovely day, take care. The Nordgreen Team.
Watch arrived and was not working. Emailed customer service and it took more than a day to respond. Customer Service gave me a couple of suggestions as to how to get the watch to work. Problem not...
Hi Joel,Thanks again for taking the time and reviewing our products. We're sorry the watch did not fit as expected.
As we mentioned in our correspondence, we do not have a shorter version of the 32mm leather straps at the moment. We're sorry they were too long for your wife's wrists. We will, of course, forward your comments to the relevant team. As a start up company, feedback from customers like you is what makes us improve, and hopefully we will have an alternative for these situations in the future.
Thank you again for your comments. Have a great day, The Nordgreen Team.
Ana
Nordgreen
6 years ago
Hi Joel,
Thank you for taking the time to write the review and sharing your experience with us. We're sorry the watch and presentation did not meet your expectations.
Returned watches are delivered to our offices for inspection, and every order is shipped out form our warehouse, so it's unlikely that you received a returned watch.
We did not find any mention on the presentation when you emailed us regarding the leather strap, so we can't exactly provide a reason for why the plastic fork was lose in the box. We might assume, though, that the package might have been mishandled in transit, and this could also be the explanation for the damage on the box. If, by any chance, you could provide images of this, we will take it up with the courier if this was the case. You may email them to hello@nordgreen.com.
However, you're always welcome to request an exchange free of charge within 14 days of delivery through our Return Center and replace the watch for a new one if you wished to do so.
Again, apologies for any inconveniences this might have caused you; and thank you for taking the time to provide your feedback.
Have a lovely day and take care, The Nordgreen team.
Data di acquisto: 09/07/2020
0
Condividi
Cliente fidato
6 years ago
Express deliver to my home, with the product exactly as specified. Constant communication throughout the process
Nordgreen is a Scandinavian watch brand based out of Copenhagen that has incorporated quality design from one of the leading designers of our time, and the sustainable values of the people of Denmark through it's CSR programme.
Raccogliamo autonomamente i feedback per conto delle aziende che collaborano con noi. La nostra piattaforma si rivolge solo ad acquirenti verificati, per cui è possibile essere certi di leggere recensioni di clienti reali.
Solo i clienti con prova d'acquisto possono lasciare una recensione su Feefo. Lo garantiamo contattando gli acquirenti subito dopo la transazione.
Verifichiamo che le recensioni provengano da clienti autentici associandole a una vendita o a una transazione. Le persone sono invitate a lasciare una recensione solo dopo aver acquistato dall'azienda.
Verifichiamo che le recensioni provengano da clienti autentici associandole a una vendita o a una transazione. Le persone sono invitate a lasciare una recensione solo dopo aver acquistato dall'azienda.
Nordgreen is a Scandinavian watch brand based out of Copenhagen that has incorporated quality design from one of the leading designers of our time, and the sustainable values of the people of Denmark through it's CSR programme.