Merchant Logo

Hedges Direct Ltd Reviews

Rated
Exceptional
Service
4.8
/5
Product
4.7
/5

5

4

3

2

1

2,319

226

55

33

49

2,682

ratings over the past year

Displaying all 26,412 reviews
Trusted Customer
11 years ago
Date of purchase: 22/05/2013
The plants arrived when they said they would,and although one was out of its pot when it arrived, they all seem to be good healthy specimens
Product reviews

0
Share
Trusted Customer
11 years ago
Date of purchase: 28/02/2013
Good service but only 48 plants received.
Product reviews

0
Share
Trusted Customer
11 years ago
Date of purchase: 11/03/2013
Excellent service excellent packaging excellent plants Couldn't fault anything
Product reviews

0
Share
Trusted Customer
11 years ago
Date of purchase: 12/04/2013
Delivery was quite slow
Product reviews

0
Share
Trusted Customer
11 years ago
Date of purchase: 28/04/2013
Service was appalling and order was cancelled after 1 month. Letter of complaint sent.
Merchant Logo
Hedges Direct Ltd
Hedges Direct Ltd
11 years ago
Thank you your feedback. Here is an exact copy of an e-mail we sent to you on the 13th May as a result which we are unable to agree with your view on the service you have received: Thank you for ordering from Hedges Direct, we’d like to update you on your recent purchase. We always endeavour to despatch orders as quickly as possible and pride ourselves on our efficient delivery timescales. However due to recent sales volumes of certain species of plants and for a very small number of orders that we’ve recently received, delivery has been delayed whilst we obtain further stock from our nurseries. It is the stock of the Dwarf Lavender which is causing the delay in fulfilling your order, if you would like to discuss delivering your order in two separate shipments feel free to contact us on the number below. If you’re happy to receive your order complete we can now confirm that delivery will be made by the end of week commencing 27th May 2013. Finally please accept our apologies for the delay in delivering your order. The Hedges Direct Team You cancelled you order on the 30th May, in the week in which your plants would have been delivered. A full refund was issued to you. We declined to offer you compensation as it is not appropriate to the dynamics of your purchase and as a business have a principle of taking a stance against anybody that is seeking to prosper through what we consider has become an epidemic in society. That said there is a place for compensation but only in the correct circumstances. Claire Walton - Hedges Direct Service Team
0
Share
Trusted Customer
11 years ago
Date of purchase: 06/04/2013
Compared to the first hedging company I ordered Cotoneaster Franchetii from, who eventually sent the bareroot plants (a little late in the season) after me chasing them, 2 of which died, 2 of which tu
...
Read all
Product reviews

0
Share
Trusted Customer
11 years ago
Date of purchase: 19/04/2013
The person I phoned was very helpful and efficient, and the plants arrived when asked for and were in good condition
Product reviews

0
Share
Trusted Customer
11 years ago
Date of purchase: 19/04/2013
Excellent
Product reviews

0
Share
Trusted Customer
11 years ago
Date of purchase: 27/03/2013
Generally satisfied with plants and service
Merchant Logo
Hedges Direct Ltd
Hedges Direct Ltd
11 years ago
Thank you for your feedback. On transplanting root balls it is not unusual for some species to loose leaves but as you've indicated such plants during the course of the growing season will normally fully recover. In addition to this Holly is prone in some winters to losing more leaves than in others and this may be another factor, particularly given the cold start we experienced to this year. Should the four plants you've detailed not recover please do let me know and we'll look to agree a way forward that resolves the matter to your satisfaction. Claire Walton - Hedges Direct Service Team
Product reviews

0
Share
Trusted Customer
11 years ago
Date of purchase: 09/04/2013
I phoned for advice and man was very helpful. Shame only order line is open 7 days a week, I had to wait till Monday to get advice.
Product reviews

0
Share
About Hedges Direct Ltd
Here at Hedges Direct, we are completely dedicated to hedges. As a specialist grower, we supply a huge range of hedging plants, in all sizes from 30cm to 3m. So, if you need bare root hedging, cell grown plants, pot grown shrubs, root ball hedge plants or fine topiary, whether you want deciduous or evergreen hedging, posh hedges or cheap garden hedging you’ve found the right company and we are available if you need advice by phone 6 days a week.
Read all
Five Acres, Dawbers Lane, Euxton, Chorley, Lancashire, PR7 6EE, United Kingdom
Award

Feefo Trusted Service Awards

Our independent awards recognise the top brands for customer service. Winners are decided based on the ratings they receive from their customers.

Why trust Feefo reviews?

About Hedges Direct Ltd
Here at Hedges Direct, we are completely dedicated to hedges. As a specialist grower, we supply a huge range of hedging plants, in all sizes from 30cm to 3m. So, if you need bare root hedging, cell grown plants, pot grown shrubs, root ball hedge plants or fine topiary, whether you want deciduous or evergreen hedging, posh hedges or cheap garden hedging you’ve found the right company and we are available if you need advice by phone 6 days a week.