Gardening Direct Reviews

Consumer ratings of Gardening Direct

Feedback for www.gardeningdirect.co.uk has been compiled from 113452 Customer Reviews

  • Feefo member since
  • 04/07/2008
  • Gardening Direct are a mail order and online retailer providing plants, bedding plants, shrubs and perennials to our customers. We love gardening for less and truly believe in offering our customers quality plants at affordable prices. We offer Free Delivery on all orders and have a 28 day guarantee so if you are unhappy with your order just contact us and we will be happy to offer you a replacement or a refund.

  • Website

The rating shows just the review scores in the category or product area selected.

Ratings guide

Excellent
Good
Poor
Bad

All Feefo reviews are gathered anonymously from genuine customers. Read more about how our review system works.

Reviews

DateProductRatingCustomer ReviewReply from www.gardeningdirect.co.uk
18 Hour(s) ago

Viola Ochre (Trailing) Autumn 24 Large Plants

Excellent

No Comment
28-Nov

HARDY Petunia Autumn Leaves 1 Pre Planted Trough

Service very good - beautifully packed and prompt delivery.

No Comment
28-Nov

Lucky Dip Autumn Bedding 70 Ready Plants x 4 280 Plants

Good value

No Comment
27-Nov

40 Red Poinsettia Lights

Always good suppliers

No Comment
26-Nov

Lucky Dip Autumn Bedding 70 Ready Plants x 4 280 Plants

Ordering was very easy

No Comment
26-Nov

Mixed Carnations 15 Stems

These flowers were a gift to my son and his wife so sent to their address. Unfortunately they were not at home so a card was put through their door to collect item from their local depot. However, there was nothing to indicate that they were live flowers. It was only when I telephoned them and said 'collect the gift now'! as it was close to closing time at the depot that they were able to get them that day otherwise they could have sat in the depot for a couple of days and withered!! There should be some indication on the card to say 'live flowers' when this situation occurs. I wouldn't say the service was poor but needs rethinking when delivering these kind of goods.

Read more
No Comment
26-Nov

Pansy Cascadia 4 Pre-Planted Hanging Baskets

Only brought these hanging baskets as there was a price reduction

No Comment
26-Nov

Pansy Cascadia 4 Pre-Planted Hanging Baskets

  • Customer also reviewed:
  • Over £50 Spend Offer 25 Litres 5 Star Compost

would use again

No Comment
26-Nov

Lucky Dip Autumn Bedding 70 Ready Plants x 4 280 Plants

The plants were in great condition and well packed.

Read more
No Comment
25-Nov

Lucky Dip Autumn Bedding 70 Ready Plants x 4 280 Plants

Quality goods

No Comment
25-Nov

Viola Ochre (Trailing) Autumn 12 Mega Plants Plants

  • Customer also reviewed:
  • Hebe First Light 1 Plant 9cm Pot
  • Pansy Strawberry Rose 12 Mega Plants

I have not been disappointed yet.

No Comment
25-Nov

Lucky Dip Autumn Bedding 70 Ready Plants x 4 280 Plants

plants are always of good quality. If there is a problem it is dealt with quickly

No Comment
25-Nov

45cm Fibre Optic Poinsettia

  • Customer also reviewed:
  • LED Water Spinner Ornament
  • Robin on Gate Post LED Canvas Print
  • etc.

Always completely satisfied with first class service and excellent products have been a customer for many years

No Comment
25-Nov

Lucky Dip Autumn Bedding 70 Ready Plants x 4 280 Plants

I have been a customer of Gardening Direct for many years and I have always been very pleased with Gardening Direct , they have given exceptional service and great value plants and I will not purchase from any where else

Read more
No Comment
24-Nov

Wallflower Wizard 24 Large Plants

Slow

Read more
I am sorry to hear that you were disappointed with the size and quality of your Wallflower plants. I can confirm I have issued a voucher which will arrive by post with you soon. Gardening Direct do value your comments and custom, have a lovely weekend, regards,

Emma Carter

Gardening Direct

24-Nov

Lucky Dip Autumn Bedding 70 Ready Plants x 4 280 Plants

Plants received in good condition

No Comment
23-Nov

Viola Ochre (Trailing) Autumn 24 Large Plants

Excellent service

No Comment
23-Nov

Floral Mixed Autumn 1 Pre Planted Rattan Basket

  • Customer also reviewed:
  • Floral Mixed (Autumn) 1 Pre-planted Trough

Goods were off a very low standard and expensive. Trying to get a straight answer from customer services is beyond a joke, 2 different people emailing at different times who obviously don't communicate, and having to repeat myself and send photos to two different people.

Read more
Thank you for taking the time to explain your experience with Gardening Direct.

Firstly may we apologise for the extreme disappointment the items you received caused you. This is never our aim and we regret this occasion hugely.

Secondly we apologise for the effort required to have yourself reimbursed and for the lack of communication between ourselves.

This was an unacceptable occurrence and I only hope that you were able to source something to fill the gaps caused by the poor quality we provided.

It is a necessity to receive truthful feedback such as yours, so we can hopefully prevent issues such as this happening again.

Thank you again for your honesty and time.

Kind Regards
Sophie Watson
Customer Services
Jersey Choice Limited

22-Nov

Lucky Dip Autumn Bedding 70 Ready Plants x 4 280 Plants

Very professional company, excellent service as usual.

No Comment
22-Nov

Primrose Sunarise 24 large Plants

Over many years service has been great.

Read more


Thank you for your review for Gardening Direct.

I have tried contacting you by phone, however I could not reach you.

If you wish to discuss your Feefo Review further, when you get the chance please feel free to call us on 01534 876494 or email myself at sophie@fpnl.net.

We look forward to hearing from you.



Kind Regards
Sophie Watson
Customer Services
Jersey Choice Limited
Email: sophie@fpnl.net
Tel: +44 (0) 1534 871 113

22-Nov

Aster Bright Sparks Autumn 12 Mega Plants

  • Customer also reviewed:
  • Polyanthus High Seas 12 Mega Plants

The service is always excellent and most importantly the plants always arrive in excellent condition, just as if they had been bought in a nursery.

No Comment
22-Nov

Pansy Zest 70 Plants

Plants not ready when ordered

Read more


Thank you for taking the time to give us your review for Gardening Direct.

I recall being in email correspondence with yourself regarding the delay on your order.

I do apologise about the time you had to wait, I'm also sorry to hear that the sizing was disappointing.

If you find they are not performing please do get in touch with myself and I'll do anything I can to remedy any issues.

Kind Regards
Sophie Watson
Customer Services
Jersey Choice Limited
Email: sophie@fpnl.net
Tel: +44 (0) 1534 871 113
Fax: +44 (0) 1534 766 933

22-Nov

Hardy Petunia Autumn Leaves 24 Plants

  • Customer also reviewed:
  • Antirrhinum Bright Days 24 Plants

Transit and packaging..?

No Comment
22-Nov

Primrose Sunarise 24 large Plants

Plants usually good but in the summer the trailing begonia plants were a disaster leggy and the majority died before flowering

No Comment
22-Nov

Pansy Cascadia Trailing (Autumn) 12 Mega Plants

Didn't make it clear how long I would wait for plants. Emailed for eta and no one replied. Then rang Jersey only to be told end of week but finally arrived 10 days later. Out of stock for what I ordered so sent something else with free wallflowers which I hate

Read more



Thank you for your review for Gardening Direct.

I have tried contacting you by phone, however I could not reach you.

If you wish to discuss your Feefo Review further, when you get the chance please feel free to call us on 01534 876494 or email myself at sophie@fpnl.net.

We look forward to hearing from you.



Kind Regards
Sophie Watson
Customer Services
Jersey Choice Limited
Email: sophie@fpnl.net
Tel: +44 (0) 1534 871 113